dilluns, 18 de juny del 2007

The Chronicles of Narnia, de C.S. Lewis

18 de juny de 2007: Ahir vaig començar el primer dels 7 llibres de Narnia. Només volia fullejar-lo una mica mentres descansava de traduir i fumava una cigarreta, perquè vaig comprar-lo amb un xec regal de l'ABACUS fa prop de 3 mesos i amb prou feines me l'havia mirat. En realitat el llibre que se suposa que estic llegint és una mena de guia cultural de Tailàndia, perquè m'ha sortit la possibilitat de fer-hi un viatge i m'agradaria entendre una mica el país... però quan estic cansat aquest tipus de llibre m'avorreixen, així que vaig escollir el de C.S. Lewis convençut de que només li donaria una ullada. Cagada l'hem, però, perquè ara el llibre m'ha enganxat i no me'l puc treure del cap en tot el dia. Això acabarà malament... no sóc capaç de llegir més d'un llibre a la vegada... qui guanyarà? ....

22 de juny de 2007: Bé, de moment va guanyant Narnia. Estic seguint l'ordre que proposa l'edició que tinc a les mans, que correspon amb la cronologia de Narnia, i no amb l'ordre de publicació, de manera que he començat pel llibre The Magician's Nephew, que va ser el sisé llibre en ser publicat però cronològicament explica la creació del món de Narnia. No està clar quin és el millor ordre per llegir-los, i els pronunciaments de'n C.S. Lewis en aquest sentit no van ser massa definitius, però després d'haver llegit el primer (o sisé) em sembla que no ho estic fent bé. Seguiré igual, però. La meva impressió després d'haver acabat aquesta primera part no és massa positiva, i coincideix més amb les meves expectatives prèvies. La imagineria és potent i té algunes troballes interesants, com el bosc d'entre mons, però narrativament em sap a poc, em sembla com la pedra que llences al riu i rebota a la superfície sense aprofundir. El més probable és que no sigui tant culpa del llibre com meva, per gosar tenir més de 30 anys i llegir un llibre que se que és per nens! Anyway, el mateix em va passar amb el primer Harry Potter i la resta em van agradar més, així que de moment perseveraré amb la lectura. Si pogués reiniciar el meu cervell en mode 10 anys, ho faria... però ai las! No puc!

27 de juny de 2007: Canvi de plans. Aquest llibre m'està avorrint profundament, i queden massa pàgines com per què l'esforç de llegir-lo pagui la pena. Queda oficialment abandonat.

blog comments powered by Disqus